Huisregels in onze praktijk

Wij staan graag klaar voor u als zorgverlener. Wij wijzen u hierbij op de huisregels die in de onze praktijk gelden:

Binnenkomst

Bij binnenkomst graag melden aan de balie.

Behandeling

Behandeling en/of consult vindt alleen plaats op afspraak. Wanneer u vroeg in de ochtend belt met een klacht/ kiespijn proberen wij u diezelfde dag nog te helpen.

Bij een ongeval of nabloeding buiten openingstijden verwijzen wij u naar de spoeddienst. Luistert u het bandje af voor welke praktijk dienst heeft.

1e consult

Graag bij een eerste afspraak een geldig legitimatiebewijs meenemen.

Bij het eerste consult verzamelen wij de noodzakelijke gegevens om uw huidige mondconditie in kaart te brengen. Hiervoor moet ook een gezondheidsvragenlijst worden ingevuld. Deze vragenlijst zal tijdens elke bezoek gecontroleerd worden en zo nodig aangepast.

Om een goede mondzorg te garanderen, adviseren wij om tweemaal per jaar voor controle te komen bij de tandarts. Kinderen vanaf 2 jaar zien wij graag voor de controle.

Afspraak maken

Om een afspraak in te plannen kunt u contact opnemen met telefoonnummer: 0223 668384.

U kunt een voorkeur doorgeven voor een behandelaar en deze wordt dan in ons systeem genoteerd als uw vaste behandelaar. Mocht de behandelaar ziek zijn, zullen wij in de eerste instantie proberen te zorgen voor een vervanger. Mocht dit niet mogelijk zijn of mocht de behandelaar langdurig afwezig zijn, nemen wij persoonlijk contact met u op.

Het annuleren van afspraken

Indien u een afspraak wilt annuleren, dan horen we dit graag zo spoedig mogelijk. Een afspraak dient minimaal 24 uur van tevoren, telefonisch, te worden afgezegd. Bij geen of een te late annulering zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd bij u in rekening te brengen.

Wij doen er alles aan om wachttijden te beperken. Wilt u daarom even contact met ons opnemen wanneer u vertraagd bent?

Wijzigingen doorgeven

Wij verzoeken u wijzigingen in gegevens zoals adres, telefoonnummer en verzekering tijdig aan ons door te geven. Dit kan telefonisch, per e-mail of persoonlijk bij de receptie. Wanneer er wijzigingen zijn in uw gezondheid of de medicatie die u gebruikt, zou u dit dan aan uw behandelend arts door willen geven als u een bezoek brengt aan de praktijk.

Niet nagekomen afspraken

Dagelijks besteedt ons team veel zorg en aandacht aan het voorbereiden van afspraken om u als patiënt zo goed mogelijk te kunnen behandelen. Helaas worden ook wij geregeld geconfronteerd met patiënten die niet, of veel te laat, op hun afspraak verschijnen. Dat is niet alleen vervelend, maar zorgt er ook voor dat ons team in die tijd geen zorg kan verlenen. Conform landelijke richtlijnen mogen tandartsen en mondhygiënisten voor een niet nagekomen afspraak de kosten in rekening brengen. Deze kosten vallen niet onder de dekking van je (aanvullende) zorgverzekering en moet je dus zelf betalen.

Indien een patiënt zonder gegronde reden een afspraak niet nakomt, kan een bedrag tot 100% van de geplande behandeling in rekening gebracht worden.

Afzeggen of verplaatsen van een afspraak dient 24 uur van tevoren gemeld te worden. Dit kan bij ons telefonisch of per mail. Ook in geval van ziekte verwachten we dat u ons dit ’s ochtends direct laat weten. Op die manier kunnen we in de voor u gereserveerde tijd nog proberen iemand anders te helpen.

Het is altijd de verantwoordelijkheid van een patiënt om een afspraak goed te noteren, deze op te volgen en minimaal 24 uur van tevoren te verplaatsen.

Gedrag

Wij dulden geen ongewenste intimiteiten, racisme en discriminatie. Bedreiging, mishandeling en andere vormen van agressie zijn verboden en leiden tot onmiddellijke uitschrijving in onze praktijk.

Schone mond

Wij werken graag in een schone mond. Graag voorafgaand aan een afspraak de tanden te poetsen.

Facturering

Onze facturering loopt via Infomedics. Inhoudelijke vragen over de rekening kunt u stellen aan de behandelaar. Voor betaalregelingen en andere vragen kunt u terecht bij Infomedics.

Privacy

Wij vinden uw privacy belangrijk. De privacyverklaring is te vinden op de website.

Veiligheid

Aanwijzingen van praktijkmedewerkers dienen ten alle tijden opgevolgd te worden.

Diefstal, beschadiging en verlies

Wij kunnen niet aansprakelijk worden gehouden voor beschadigingen, verlies en diefstal van eigendommen.

Drugs, wapens en (gestolen) goederen

Het gebruiken, verhandelen of bij zich hebben van enigerlei vorm van drugs of (gestolen) goederen is niet toegestaan. Het op zak hebben van messen en andere wapens is ten strengste verboden.

Huisdieren

Huisdieren (met uitzondering van hulp en blinde geleiden honden) zijn niet toegestaan vanwege hygiëne en infectiepreventie redenen.

Klachten

Heeft u een klacht, maak deze bespreekbaar. Zie de klachtenregeling op de website.

Tandartsenpraktijk de Golfstroom

Openingstijden:

  • maandag
    08:00 - 16:30
  • dinsdag
    08:00 - 16:30
  • woensdag
    08:00 - 16:30
  • donderdag
    08:00 - 16:30
  • vrijdag
    08:00 - 16:00
  • zaterdag
    Gesloten
  • zondag
    Gesloten

Extra berichtgeving openingstijden

Adres:

Tandartsenpraktijk de Golfstroom
De Garst 1K
1785 RK, Den Helder

Contact:

Telefoon: 0223 668384
info@tandartsenpraktijkdegolfstroom.nl